'

Thursday, 29 November 2012

Pertandingan Ayam Serama Agro Fest Shah Alam


White-monk


White-monk (gambar latest)

White-monk name diberi, disebabkan ekornye yg nampak cam putih
warne kelabu baru nak keluar
ambik ngan cg syah mase anak A lg, anak kpd bapak King Aslan dia ngan induk sami matyus

Bawah ni merupakan gambar & video bapaknye....KING ASLAN
mmg mantap la, warne cun, tubuh cun...tabek Cg Syah



video

video

Tuesday, 27 November 2012

Taiko kampung masuk bandar









Ni lah bapak yg ditinggalkan di kampung semenjak saye berpindah ke klang
San permata namenye, berbaka kerismas
tetapi telah dibawa balik dengan saye kerana keadaannye yg serabut, kotor, dan tidak terjaga
Risau lau terus dibiarkan kat umah mmg akan pergi menemui-NYA sebelum saye balik lagi bulan depan
selepas seminggu ngan saye dia nampak lebih cergas dan aktif
Dia mmg ade masalah jantung tetapi masih leh naik ibu
Silap saye gak, mase dia nak masuk muda je saye dah masukkan dia ngan induk sampai sekarang tak pernah henti
Malam tadi baru antar umah kawan(bang bustami) tuk trim bulu, dekat 1kg gak bulu dibuang, pagi ni nampak lagi happy dia
Ayam mmg ori, cume ekor diikat sebelah sal main cket, urut/gosok pun jarang sal tak reti pun, maklumlah mase tu baru nak blajar bela ayam serama  hehe

Yg bawah ni video dia
video

Yg bawah ni merupakan pakcik-pakcik dia

 Kerismas Bang Mie kebab

Kuda Hitam Bang Majidi

Saje nak share sal gembira tgk keadaan dia yg makin sihat banding keadaan dia mase saye baru bawa balik dari kmpg

Saturday, 24 November 2012

Game MAHA 24th Nov 2012


Tadi sempat gak sampai ke game MAHA tapi lambat cket lebih kurang kul 2pm sampai
org boleh tahan gak


suasana tempat penilaian ayam2 yg dipertandingkan



 Yg bawah ni adelah peserta2 acara BOTB







 Inilah ayam kategori ABS milik Khairi Sik yg berjaya bergelar BOTB


Sedikit sedutan video
video

Sebenarnye byk lg pameran2 lain yg dijalankan di ctu, kira macam2 lah




kambing ade 

 itik ade


 lembu ade




jenis2 reban pun ade....

Anak-anak Sami-Papa

Yg bawah ni semua anak2 Sami-Papa yg berdarah Sami gila asal reban Lie Daging
Yg ni anak sulung dia, yg digandingkan ngan induk baka SG gak berekor itam


suka balung cam ni yg belakangnye memanjang ka atas, balung selangit ke namenye???

Yg bawah ni 2 adik beradik, hasil gabungan dengan induk SG berekor kelabu








nampak gaya cam ok tapi tak tahu lagi mase depan ape kan jadi

Yg bawah ni Sami cross
ibunye berbake keris mas

Thursday, 22 November 2012

Taiko kampung

San Permata

telah dibawa balik ke klang ngan saye sebab risau ape2 berlaku kat dia kat kampung

Sunday, 18 November 2012

Bon bulanan reban...Nov


Cam biase baru balik umah kat kampung semalam, so leh lah tgk2 jap ayam2 yg telah ditinggalkan kat umah
byk kawan yg tanye saye sekarang mmg bela Sami gila je ke
ade gak ayam2 len tapi kat umah kampung sal kat tempat baru ruang reban terhad, tak leh nak bawak semua gi sekali

 Anak San-permata X CIk Kodik
 


yg ni kat umah kawan Zul bilal ppum yg tolong jagekan 

anak tina ni kat umah, cutting dengan bulunye cam ibunye

San-permata X Cik Sophea

anak ni cam tina je

Yg bawah sesat sekor ni anak The Giant, gaya leh tahan, kibas semua boleh
tapi cam biase ayam liar, lau terlepas yg ni, mmg tak terkejor beb!!!



tak lame lagi dah leh balik kampung lagi hehe
bukan sebab nak tgk ayam je, sal kakak saye kahwin
wkwkkkk